Od wielu lat w teorii zarządzania trwa dyskusja czy przewodzenie ludziom i zarządzanie to dwie odrębne umiejętności menedżera oraz czy obu można się nauczyć?
Czy będziesz stać jak zegar słoneczny w cieniu?
W literaturze i na forach internetowych wiele pisze się o tym w jaki sposób organizacja i bezpośredni przełożony mogą wpływać na osiąganie satysfakcji z pracy przez pracowników. Przyjmuje się tu perspektywę jakieś „zewnętrznej” siły sprawczej, która tworząc odpowiednie warunki ma się przyczyniać do budowania zadowolenia pracownika, a w rezultacie jego zaangażowania i lojalności.
Mało natomiast piszę się o tym co sam pracownik może zrobić, aby osiągać trwałą satysfakcję z pracy, którą wykonuje.
Aby uzupełnić tę lukę, w niniejszym artykule zaproponuję wszystkim, którzy chcą wziąć sprawy w swoje ręce i aktywnie zadbać o własne zadowolenie z pracy: „Model Co, Gdzie, Jak”.